وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسکرول بار

هدایت به بالای صفحه

وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسلاید شو

وبلاگ آموزشی طراح بازی

با سلام
امیرمهدی رسولی هستم و در زمینه ی طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی فعالیت میکنم. در حال حاضر این وبلاگ رو در جهت اشتراک گذاری آموخته ها و تجریه های شخصیم راه اندازی کردم.

از طریق فرم « تماس با من » می توانید با من در ارتباط باشید.

( کلیه حقوق برای وبلاگ طراح بازی محفوظ هست )

طبقه بندی موضوعی
آرشیو وبلاگ
جستجوگر وبلاگ



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
رویداد های آینده

    نگاهی دقیق و جامع به گیم پلی در بازی های ویدئویی

    بررسی کلی انجین های بازی سازی

    بررسی برخی از سبک های مطرح بازی های ویدئویی
کانال تلگرام وبلاگ

در این کانال علاوه بر اخبار وبلاگ، آموزش های کوتاه و مفید در زمینه ی گیم دیزاین و دیگر زمینه های بازی های ویدئویی قرار میگیرد.

بررسی بازی « مدافعان حرم »

سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۳۷ ب.ظ
[عکس: vcm.png]

بازی « مدافعان حرم » عنوانی است که حدود یک سال پیش توسط استودیو روزنو بر روی پلتفرم اندروید طراحی شده است. این بازی در سبک تاور دیفنس میباشد و دارای گرافیک و گیم پلی جذاب و زیبایی است که میتواند شما را ساعت ها سرگرم کند. در این مقاله بررسی کوتاهی روی این بازی خواهیم داشت.

داستان بازی به صورت خلاصه به این شکل است که گروه های تکفیری از خیابان های مناطق مختلف سوریه سعی دارند که به شهر نفوذ کنند و بازیکن باید با مقر های مختلف از قبیل مسلسل، تک تیرانداز، آر پی جی زن و خمپاره انداز و همچنین با امکانات اضافه ای مانند مین، نارنجک، هپاد، هلیکوپتر و جنگنده توپخانه راه را برای نفوذ دشمن به شهر جلوگیری کنند.

گیم پلی بازی در سطح بازی های هم سطح (تاور دیفنس) است؛ اما زمانی که بازی را به مدت 5 دقیقه بازی میکنید به ضعف های آن پی میبرید. در گیم پلی حرکت در صحنه یا نقشه ی بازی و همچنین نحوه ی جایگذاری نیرو ها کمی سخت است. مکانیک های گیم پلی نیز کمی ایراد فنی داشت و امیدواریم که در نسخه های بعدی بهتر شود، برای مثال برد نیروی تک تیرانداز (با توجه به اسمش!!) خیلی کوتاه است. اما قسمت زیبای گیم پلی، امکانات اضافه ی بازیکن در بازی است. مین گذاری و پرتاب نارنجک و حمله ی هلیکوپتر و دیگر جنگنده های هوایی است که به زیبایی در بازی طراحی شده اند. بازی شامل چندین مرحله ی سرگرم کننده و چالش برانگیز است که میتواند شما را ساعت ها سرگرم کند.

بازی مدافعان حرم
بازی دارای یک بخش ارتقاء نیرو ها و خرید امکانات جانبی در بازی است که به خوبی طراحی شده است.


یکی از نقاط قوت این بازی گرافیک جذاب آن است. به جرئت میتوانم بگویم که گرافیک این بازی فوق العاده طراحی شده است. گرافیک بازی با موتور بازیسازی کانستراکت 2 شکل گرفته است که به خوبی توانسته این گرافیک زیبا را بدون نقص خاصی (از قبیل افت فریم یا لَگ روی سیستم های معمولی) اجرا کند. با اینکه این موتور بازیسازی برای بازی های دو بعدی به کار میرود، اما استودیوی روزنو خوب توانسته گرافیک را به شکلی سه بعدی نمایان کند. افکت های انفجار در بازی کاملا طبیعی طراحی شده اند.
غیر از طراحی محیط بازی، UI ها نیز طراحی مناسب و قابل قبولی دارند و مناسب این سبک نیز هستند. به شکلی که همان اول که وارد منو میشود، طراحی زیبای منو از ورود شما به گیم پلی جلوگیری میکند!!

تصویری از منوی بازی - تمام استاندارد های گرافیک های بازی به خوبی طراحی شده اند. UI ها و طراحی بصری گیم پلی طراحی بهینه و جالبی دارند.

صداگذاری بازی نیز در حد نرمال است و نقص خاصی در آن دیده نمیشود و همه عناصر گیم پلی صداهای افکت مخصوص به خودشان را دارند و موزیک بک گراند نیز مناسب این سبک بازی است.

در مجموع، ایده ی بازی تاور دیفنس آن هم با موضوع مدافعان حرم نیز ایده ی جالبی بود. بازی شامل چند نقص فنی در گیم پلی بود ولی میتواند گزینه ی مناسبی برای گیمرهای کژوال باشد و میتواند آن ها را تا ساعت ها سرگرم کند.

شما میتوانید این بازی زیبا را از کافه بازار دریافت کنید.

کافه‌بازار

مطلب مورد نظرتان را پیدا نکردید؟ جستجو کنید...




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

نظرات (۱)

خیلی از مقالت خوشم اومد

پاسخ:
خیلی ممنون :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی