وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسکرول بار

هدایت به بالای صفحه

وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسلاید شو

وبلاگ آموزشی طراح بازی

با سلام
امیرمهدی رسولی هستم و در زمینه ی طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی فعالیت میکنم. در حال حاضر این وبلاگ رو در جهت اشتراک گذاری آموخته ها و تجریه های شخصیم راه اندازی کردم.

از طریق فرم « تماس با من » می توانید با من در ارتباط باشید.

( کلیه حقوق برای وبلاگ طراح بازی محفوظ هست )

طبقه بندی موضوعی
آرشیو وبلاگ
جستجوگر وبلاگ



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
رویداد های آینده

    نگاهی دقیق و جامع به گیم پلی در بازی های ویدئویی

    بررسی کلی انجین های بازی سازی

    بررسی برخی از سبک های مطرح بازی های ویدئویی
کانال تلگرام وبلاگ

در این کانال علاوه بر اخبار وبلاگ، آموزش های کوتاه و مفید در زمینه ی گیم دیزاین و دیگر زمینه های بازی های ویدئویی قرار میگیرد.

المان های اصلی هر بازی

دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۰ ق.ظ

همانطور که در گذشته عرض کردیم، مخاطب همیشه بر روند بازی تاثیر میگذارد و بازی ها هم به همان شکل بر روی مخاطبان خود تاثیر متفاوتی میگذارد.


اما این تاثیرات دقیقا از کجا نشأت میگیرند؟ این تاثیرات دقیقا از تعامل بین بازی باز و بازی شکل میگیرد.


در ادامه به بررسی تعامل و روابط بین بازی باز و بازی خواهیم پرداخت.


هنگامی که بازی باز، بازی شما را برای اولین بار اجرا میکند بی صبرانه منتظر یک تجربه ای جدید است که بتواند احساسات و عواطف او (هیجان، ترس، غم، شادی و...) را برانگیخته کند.

* زمانی که بازی اجرا میشود ارتباط و تعامل بین بازی باز و بازی آغاز میشود. بازی باز یک Enemy در بازی را نابود میکند و خوشحال میشود، بازی باز با یک پل شکسته و محیطی تاریک روبرو میشود و میترسد، بازی باز با یک صحنه ی غم انگیز مواجه میشود (برای مثال جان دادن یک انسان) و ناراحت میشود...

همه ی این ارتباطات اگر در زمان مناسبی در بازی رخ بدهند حتی اگر تاثیر نا خوشایندی بر بازی باز بگذارند، میتوانند باعث بهبود بازی شود.

یک بازی از چند طریق میتواند هیجان را به بازی باز القا کند و احساسات او را برانگیخته کند.

- داستان

- گیم پلی (تعامل مخاطب با بازی)

- گرافیک

- صدا


در واقع 4 عنصر ذکر شده، المان های اصلی هر بازی هستند که طراحی مناسب و بهینه ی هر کدام میتواند به بهبود کیفیت بازی کمک کند.

***
در مقالات آینده هر کدام از عناصری که گفته شد را مورد بررسی قرار میدهیم و در مورد تقویت و بهبود هر کدام در بازی های ویدئویی بحث کنیم.

سوال، نظر، پیشنهادات و انتقادات خودتون رو از طریق فرم نظرات و یا فرم « تماس با من » با بنده در میان بگذارید.

با تشکر...


مطلب مورد نظرتان را پیدا نکردید؟ جستجو کنید...




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

نظرات (۱)

۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۰ امیر باقری

سلام
نقاله جالبی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی