وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسکرول بار

هدایت به بالای صفحه

وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسلاید شو

وبلاگ آموزشی طراح بازی

با سلام
امیرمهدی رسولی هستم و در زمینه ی طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی فعالیت میکنم. در حال حاضر این وبلاگ رو در جهت اشتراک گذاری آموخته ها و تجریه های شخصیم راه اندازی کردم.

از طریق فرم « تماس با من » می توانید با من در ارتباط باشید.

( کلیه حقوق برای وبلاگ طراح بازی محفوظ هست )

طبقه بندی موضوعی
آرشیو وبلاگ
جستجوگر وبلاگ



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
رویداد های آینده

    نگاهی دقیق و جامع به گیم پلی در بازی های ویدئویی

    بررسی کلی انجین های بازی سازی

    بررسی برخی از سبک های مطرح بازی های ویدئویی
کانال تلگرام وبلاگ

در این کانال علاوه بر اخبار وبلاگ، آموزش های کوتاه و مفید در زمینه ی گیم دیزاین و دیگر زمینه های بازی های ویدئویی قرار میگیرد.

بازی های کژوال

شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۲ ب.ظ

بازی های کژوال، سبکی از بازی های ویدئویی است که در آن گیم پلی ساده، و روند آن بسیار کوتاه طراحی میشود. این روزه بیشترین بازی های مارکت های موبایل در سبک کژوال هستند. مخاطبان بسیاری نیز این سبک را دوست دارند.


ویکی پدیا:
بازی نامرتب (به انگلیسی: Casual game) یک بازی ویدویی است که برای گروه خاصی در نظر گرفته نشده است. در واقع بازی Casual می تواند در هر نوع گیم پلی و یا در هر سبک قرار بگیرد.


اما چرا سبک کژوال با تمام سادگی اش میتواند اینقدر پر مخاطب باشد؟

      1- گیم پلی بقدری راحت است که بازی باز برای بازی کردن فقط نیاز به موس یا کلید های جهت دار، یا تاچ های

          کوتاه نیاز دارد.


      2- مخاطب به راحتی میتواند بازی را در هر زمانی که میخواهد بازی کند و محدودیت خاصی ندارد. (در استراحت

          کاری، در حمل و نقل و...)


      3- روند بازی کوتاه است و مدت زیادی نمیتواند وقت مخاطب را بگیرد.


      4- بازی های کژوال معمولا رایگان و یا با پرداخت درون برنامه ای هستند که تقریبا دسترسی عموم به آن ها آزاد میشود.


ویژگی اصلی بازی های کژوال، داشتن مخاطب عام است. در واقع فرقی نمیکند که مخاطب ما اهل بازی های ادونچر باشد یا اهل بازی های اکشن؛ با این حال بازی کژوال ما میتواند مناسب او باشد و او را سرگرم کند.


اکنون مقاله ای ترجمه شده از رافائل رودریگوئز را در ادامه خواهید خواند که درباره ی ساخت بازی های کژوال است. (با تشکر ویژه از جناب آقای میلاد کرامتلو بابت ترجمه ی این مقاله)

***
سادگی شکل

در پرندگان خشمگین، خوک ها تخم پرندگان را دزدیدند و حالا آنها نیاز دارند تا دوباره آنها را به دست آورند. یک غورباغه در مقابل در خانه شما افتاده و وظیفه شما این است که به آن با آب نبات غذا دهید. یک سبب و دلیل بدون ابهام خلق کنید که به چه جهت باید بازی انجام شود.




سادگی انجام بازی
با استفاده از یک انگشت شما می توانید یک نخ را پاره کنید، پرنده های کوچک را پرتاب کنید و یک نینجای پرنده بسازید. بازی نامه نکته کلیدی است به دلیل اینکه این توانایی را داراست که بازی را همواره آزادانه تر کند و هزاران نسخه بفروشد. این دلیلی است که بازی ها باید منطق ساده ای داشته باشند با استفاده نکردن از کنترل های پیچیده



تخریب آزاد
هر پیروزی کوچک یک موفقیت است، در بازی های کژوال بازیکن با کارهای کوچک پاداش داده می شود که این انگیزه ای برای ادامه دادن بازی است. منطق ساده این است: همیشه بازیکنان را شاد نگه دارید.




بازخورد ثابت
بازی اغلب باید به بازیکنان خود بگوید که حرکتش درست بوده است یا نه. به وسیله استفاده بیش از حد از افکت های صوتی این امر ممکن می شود با صدای فریاد یا صدای پیروزی. این برقراری ارتباط بین بازی و بازیکن، بازی را سرگرم کننده تر می کند.



بارگذاری مراحل جالب
اگر بازی با قانون  "سادگی شکل" و "سادگی انجام" ساخته شده باشد، شما چیزی نیاز دارید و می خواهید به هر طریقی که هست چالش را هنوز هم نگه دارید، چه طور؟ خیلی ساده: قابلیت "بارگزاری مراحل جالب". شما در نهایت این احساس را به بازیکن می دهید که با خود می گوید: "مرحله قبل جالب بود، یک بار دیگر انجامش میدهم"



سخت به نظر برسد
ما در اینجا در مورد بازی های ساده صحبت کردیم، اما تعدادی از بازیکنان بازی های پیچیده را دوست دارند، که میخواهند بر سایر بازیکنان برتری داشته باشند، در اینجا شما نیاز دارید با طراحی چالش های سخت تر و به عنوان مثال با طراحی مکانیک هایی که کارایی بازیکن را می سنجند (مثل پیروزی با سه حرکت) او را به چالش بکشید.



به دست آوردن اشیاء با ارزش
یک بازی کژوال خوب، باید لیستی عظیم از اشیائی که بازیکن می تواند به دست آورد داشته باشد، که بازیکن دوباره مراحل را نگاه کند و ببیند که آیا می تواند این کار را بهتر انجام دهد یا نه.



فیزیک جالب

در بازی کژوال خود پرش ها ، پرتاب ها و افتادن ها را هم اضافه کنید

چرا؟ فقط به دلیل اینکه قطعاً وقتی فیزیک در بازی باشد بازی جالبتر می شود.



شخصیت دوست داشتنی

دوست داشتنی، دوست داشتی و دوست داشتنی......

مردم معمولاً با کاراکتر های دوست داشتنی همدردی می کنند، مثل همه بازی های کژوال موفق شما هم این ویژگی را به خاطر داشته باشید



***

در نهایت، نکته ای که قابل ذکر است، این است که اگر در حوزه ی بازی سازی مبتدی هستید و تازه وارد این عرصه شده اید، کار خود را حتما با بازی های کژوال شروع کنید.

سوال، نظر، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق فرم نظرات و یا فرم « تماس با من » با من در میان بگذارید.

با تشکر...


مطلب مورد نظرتان را پیدا نکردید؟ جستجو کنید...




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

نظرات (۱)

مطالب تون عالیه، لطفا از این مطالب بیشتر بزارید.
پاسخ:
نظر لطف تونه، حتما... :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی