وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسکرول بار

هدایت به بالای صفحه

وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسلاید شو

وبلاگ آموزشی طراح بازی

با سلام
امیرمهدی رسولی هستم و در زمینه ی طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی فعالیت میکنم. در حال حاضر این وبلاگ رو در جهت اشتراک گذاری آموخته ها و تجریه های شخصیم راه اندازی کردم.

از طریق فرم « تماس با من » می توانید با من در ارتباط باشید.

( کلیه حقوق برای وبلاگ طراح بازی محفوظ هست )

طبقه بندی موضوعی
آرشیو وبلاگ
جستجوگر وبلاگ



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
رویداد های آینده

    نگاهی دقیق و جامع به گیم پلی در بازی های ویدئویی

    بررسی کلی انجین های بازی سازی

    بررسی برخی از سبک های مطرح بازی های ویدئویی
کانال تلگرام وبلاگ

در این کانال علاوه بر اخبار وبلاگ، آموزش های کوتاه و مفید در زمینه ی گیم دیزاین و دیگر زمینه های بازی های ویدئویی قرار میگیرد.

بررسی بازی « Noir »

پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۰۵ ب.ظ
هر روزه بازی های کژوال زیادی توسط توسعه دهندگان وارد مارکت های اندرویدی میشوند که به دلیل طراحی ظریف و گیم پلی جذاب کاربران زیادی را به خود جذب میکنند؛ بازی اندرویدی نویر از سری بازی هایی است که توانسته با سبک گرافیکی زیبا و گیم پلیی جذاب گیمر های اندرویدی را جذب خود کند. در این مقاله، به بررسی کوتاه بازی نویر خواهیم پرداخت.

بازی نویر اخیرا توسط تیم Boeuf Musqué طراحی و منتشر شده است. در این بازی شما در نقش موجودی سیاه و گرد به نام نویر که میتواند به سطوح مختلف بچسبد و حرکت کند باید بتوانید یک سری از چالش های گوناگون را در بازی حل کنید تا به مراحل بعد صعود کنید.

بپر، بچسب، قل بخور...!!


این بازی بر پایه ی سرعت عمل مخاطب در تعامل با بازی شکل گرفته است؛ در واقع سرعت عمل گیمر در این بازی حرف اول را میزند. سازندگان این بازی به خوبی اصول طراحی گیم پلی در بازی های کژوال را در این بازی رعایت کردند و گیم پلی حالتی متعادل دارد. رفتار پلیر و رفتار هر کدام از آبجکت های داخل بازی به خوبی طراحی شده است و گیمر را به نهایت چالش میکشاند. همچنین کنترل پلیر نیز مناسب طراحی شده است و برای بازی باز سختی زیادی ایجاد نمیکند.



گیم پلی بازی طراحی روان و جذابی دارد و در سرتاسر آن چالش های متعددی وجود دارد.


در بازی نویر شاهد گرافیک متفاوت و جالبی هستیم، گرافیک و جلوه های بصری بازی کمی حالت قدیمی دارد و گیمر را به یاد انیمیشن های قدیمی دوران کودکی میاندازد و این گرافیک متفاوت واقعا حس و حال بازی را تغییر میدهد. اما ضعف هایی نیز در گرافیک فنی در بازی دیده میشود. بازی با موتور یونیتی ساخته شده است اما ظاهرا کد های مربوط به فیزیک بازی مشکل دارند و بازی را به لگ و باگ هایی دچار میکند که حداکثر بعد از 5 دقیقه از شروع بازی، لگ ها برطرف میشود.


یک لگ (یا باگ؟!!) کوچک در ابتدای بازی...!


UI ها و UX های بازی نیز نسبت به جلوه های بصری بازی که حالتی قدیمی دارند، طراحی مناسبی دارند.

صداگذاری بک گراند بازی نیز دقیقا مانند گرافیک و جلوه های بصری بازی، گیمر را به یاد انیمیشن های قدیمی میاندازد؛ اما مشکلات اندکی مانند هماهنگ نبودن تمپو ها و ریتم ها در دو تراک مختلف موسیقی دارد.

در کل در بازی نویر شاهد گیم پلیی بسیار چالش برانگیز و همچنین تم قدیمی هستیم که نتیجه ی گرافیک و صداگذاری این بازی است. به علاقه مندان به بازی های ویدئویی این بازی را حتما پیشنهاد میکنم.



مطلب مورد نظرتان را پیدا نکردید؟ جستجو کنید...




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

نظرات (۲)

خیلی خوب بود
پاسخ:
ممنون لطف دارید :)
۱۹ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۰۹ محمد محمدعلیان
یه نقد تخصصی عالی
موفق باشید
پاسخ:
خیلی ممنون دوست عزیز...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی