وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسکرول بار

هدایت به بالای صفحه

وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسلاید شو

وبلاگ آموزشی طراح بازی

با سلام
امیرمهدی رسولی هستم و در زمینه ی طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی فعالیت میکنم. در حال حاضر این وبلاگ رو در جهت اشتراک گذاری آموخته ها و تجریه های شخصیم راه اندازی کردم.

از طریق فرم « تماس با من » می توانید با من در ارتباط باشید.

( کلیه حقوق برای وبلاگ طراح بازی محفوظ هست )

طبقه بندی موضوعی
آرشیو وبلاگ
جستجوگر وبلاگ



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
رویداد های آینده

    نگاهی دقیق و جامع به گیم پلی در بازی های ویدئویی

    بررسی کلی انجین های بازی سازی

    بررسی برخی از سبک های مطرح بازی های ویدئویی
کانال تلگرام وبلاگ

در این کانال علاوه بر اخبار وبلاگ، آموزش های کوتاه و مفید در زمینه ی گیم دیزاین و دیگر زمینه های بازی های ویدئویی قرار میگیرد.

بررسی بازی « Simple Spy »

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸ ب.ظ

بازی « Simple Spy » عنوانی است که توسط استودیوی Kodari Games طراحی و بر روی پلتفرم اندروید توسعه یافته است. این بازی در سبک پلتفرمر بوده و دارای مراحل متنوع و بسیاری است و دارای طراحی جذابی است که میتواند شما را تا مدت ها سرگرم کند. در این مقاله به بررسی این بازی و همچنین تماشای گیم پلی کوتاهی از بازی خواهیم پرداخت.

 


بازی بسیار ساده گرایانه طراحی شده است. تمامی عنصر هایی مانند طراحی منو، مراحل، گیم پلی و صداگذاری طراحی ساده ای دارند. اما با وجود همین سادگی ممکن است چندین اشتباه در طراحی بازی دیده شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در بازی های کژوال بیشترین چیزی که مشخص است، سادگی گیم پلی است؛ در واقع در اینگونه بازی ها، بازی باز با زدن تنها چند دکمه با عملکرد های معمولی بتواند مراحل رو پشت سر بگذارد. در این بازی نیز چنین سبکی به شکل مناسب طراحی شده است. بازی شامل 60 مرحله و 3 فصل است که در هر مرحله شما میتوانید یک کلید را بگیرید تا بتوانید کاراکتر های دیگر را باز کنید.
 

در بازی شما نیاز به هیچ حرکت خاصی برای رفتن به مرحله ی بعد ندارید. فقط کافی است به موقع حرکت کنید، به موقع بپرید و به موقع جاخالی بدهید.


در ادامه وقتی شما وارد بازی میشوید، منوی اصلی و منوی مراحل را رد میکنید با گیم پلیی روبرو میشوید که در 5 دقیقه ی اول توانسته شما را جذب خود کند. اما فاجعه ی اصلی دقیقا از 5 دقیقه ی بعد شروع میشود!! از 5 دقیقه ی بعد که شما وارد مراحل 3 و 4 و 5 میشوید بازی به طرز عجیبی سخت میشود. با اینکه هنوز در مراحل ابتدایی هستید. این سختی ها به علاوه ی باگ هایی که در هنگام پرش از موانع مختلف ادامه ی بازی را برایتان دشوار میکند.

 

 

 

 

 


بازی از همان ابتدا که وارد مرحله ی اول میشود، شروع به سخت شدن غیر طبیعی میشود. در واقع روند چالش برانگیز تر شدن گیم پلی و بازی طبیعی طراحی نشده است.


گرافیک بازی از لحاظ دیزاین بسیار جالب طراحی شده است. در واقع شما در بازی با 2 رنگ اصلی قرمز و سبز سر و کار دارید. همانگونه که رنگ سبز به گونه ای حس امنیت و آرامش را به مخاطب میرساند، در این بازی مناطق سبز رنگ نشانه ی مناطق امن هستند. و همانگونه که رنگ قرمز به گونه ای حس خطر را به ذهن مخاطب میرساند در این بازی نیز مناطقی که رنگ قرمز دارند میخواهند به بازی باز هشدار خطر دهند.

 

گرافیک بازی از موتور پر قدرت Unity قدرت گرفته است، اما متاسفانه بازی بر روی انجین به خوبی بهینه سازی نشده است و باعث شده تا روی برخی سیستم ها کمی لگ در گیم پلی وجود داشته باشد

 


گرافیک در بازی همیشه در جهت زیبایی در بازی به کار نمیرود. گاهی از گرافیک در جهت کمک در ادامه ی بازی به بازی باز استفاده مشود.


صداگذاری بازی نیز مناسب سبک بازی است و کمک خوبی به بهبود گیم پلی بازی کرده است.
بنابراین باید گفت که بازی Simple Spy یک بازی پلتفرمر خوب با استاندارد هایی مناسب است که به خوبی میتوان از گرافیک این بازی الهام گرفت. تنها عاملی که باعث میشود که یک بازی باز از این بازی زده شود، گیم پلی تقریبا دشوار آن است.

در نهایت از شما دعوت میکنم به تماشای گیم پلی کوتاهی از این بازی بپردازید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
سوال، نظر، پیشنهادات و انتقادات خودتون رو از طریق نظرات یا فرم « تماس با من » با بنده در میان بگذارید.

 

 

 

 

مطلب مورد نظرتان را پیدا نکردید؟ جستجو کنید...




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

نظرات (۱)

سلام نقد خیلی خوبی بود، بازیش هم جالبه. :)
پاسخ:
ممنون:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی