وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسکرول بار

هدایت به بالای صفحه

وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسلاید شو

وبلاگ آموزشی طراح بازی

با سلام
امیرمهدی رسولی هستم و در زمینه ی طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی فعالیت میکنم. در حال حاضر این وبلاگ رو در جهت اشتراک گذاری آموخته ها و تجریه های شخصیم راه اندازی کردم.

از طریق فرم « تماس با من » می توانید با من در ارتباط باشید.

( کلیه حقوق برای وبلاگ طراح بازی محفوظ هست )

طبقه بندی موضوعی
آرشیو وبلاگ
جستجوگر وبلاگ



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
رویداد های آینده

    نگاهی دقیق و جامع به گیم پلی در بازی های ویدئویی

    بررسی کلی انجین های بازی سازی

    بررسی برخی از سبک های مطرح بازی های ویدئویی
کانال تلگرام وبلاگ

در این کانال علاوه بر اخبار وبلاگ، آموزش های کوتاه و مفید در زمینه ی گیم دیزاین و دیگر زمینه های بازی های ویدئویی قرار میگیرد.

مصاحبه با « محمد ملا محمد »

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷ ق.ظ

اخیرا با جناب آقای « محمد ملا محمد » که عناوین موفقی مانند « رئیس جمهور » و « مدیر تلویزیون » منتشر کرده اند مصاحبه ی کوتاهی داشته ام؛ ایشون در استودیوی مستقل تیرنام فعالیت میکنند...



***


+ سلام خیلی ممنون از اینکه مصاحبه ی ما رو پذیرفتید، لطفا خودتونو معرفی کنید.


سلام. خواهش میکنم. من هم ممنونم که من رو برای مصاحبه انتخاب کردید. محمد ملا محمد هستم.


+ لطفا درباره ی تیم تیرنام برامون توضیح بدید، که مثلا چند نفرید یا کیفیت همکاری تون در چه حده، از تیم تون راضی هستید و...


گروه تیرنام، سال 85 تشکیل شد و در زمینه ساخت بازی فعالیتش رو شروع کرد. گروه تیرنام اعضای ثابتی نداره و تو پروژه های مختلف اعضای گروه فرق میکنه. اما 4 تا اعضای ثابت داره که توی بیشتر پروژه ها هستند. بله از تیم راضی هستیم. نمیگم توی کار تیمی مشکلات وجود نداره اما این مشکلات باعث نمیشه کار متوقف بشه و تک تک مشکلات توی گروه ما حل میشه و در نهایت کار رو به اتمام می رسونیم.


+ کمی از ابتدای کارهاتون توضیح بدید. اولین بازی تون چی بود؟ کیفیتش چقدر بود؟ نظر کاربران دربارش چی بود؟


ابتدای کارهامون جنبه تمرینی و یادگیری داشت. اولین بازی ای که به صورت گروهی ساختیم تو جشنواره فنی جرفه ای جایزه گرفت و بازخورد خیلی خوبی گرفتیم و خیلی برای ادامه کار تشویق شدیم.


+ ایده های مدیر تلویزیون و رئیس جمهور چطور به ذهن تون رسید؟ چی باعث شد که فکر کنید مخاطب ممکنه از اینجور بازی ها خوشش بیاد؟


ایده بازی مدیر تلویزیون یک شب به صورت اتفاقی به ذهنم رسید و همون شب این ایده رو یادداشت کردم و گسترده اش کردم و چند روز بعد شروع به ساختش کردم. بازی رئیس جمهور هم چون انتخابات نزدیک بود میخواستم یه بازی مناسبتی بسازم و به همین دلیل ساخت این بازی رو شروع کردم. اینکه مخاطب از یک بازی خوشش بیاد یک سری قوانین و اصول داره که ما توی بازی سعی کردیم از این قوانین و اصول پیروی کنیم.



+ شما یه تیم کاملا مستقل دارید و این باعث افتخاره که تونستید یه بازی با کیفیت عالی بسازید. به نظرتون چی باعث شد که با اینکه مستقل کار میکنید بازی هاتون اینقدر مخاطب جذب کنه؟


شما لطف دارید اما ما کیفیت کارمون رو عالی نمیدونیم. ما همچنان در حال تمرین و کسب تجربه هستیم و خیلی تا حد ایده آل فاصله داریم. اینکه به صورت مستقل تونستیم این خروجی ها رو بگیریم به نظرم به خاطر تجربه نسبتا خوب ما تو ساخت بازی هست. من و بیشتر اعضای گروه تیرنام 10 سال هست که مشغول ساخت بازی هستیم.


+ از نگاه توسعه دهنده، بازی هاتون تونسته بازدهی خوبی داشته باشه؟


از نگاه توسعه دهنده، بازی ای خوب هست که مخاطب داشته باشه. بازی ای که مخاطبان زیادی داره، فروش خوبی داره و بازخورد خوبی از کاربر میگیره. بنابراین بله بازدهی خوبی داشت.


+ از نگاه یک کاربر و مخاطب، به نظرتون کیفیت بازی تون چطوره؟


از نظر کاربر و مخاطب، بازی های اخیر ما نوآوری داشت و خلاقانه بود. از این بابت، نظر مخاطب جذب شد اما اینکه بازی چقدر خوش ساخت هست و میتونه مخاطب رو نگه داره خیلی خوب نبود و خیلی جای کار داره تا به حد ایده آلی برسه. ما سعی کردیم زیر ساخت های بازی رو قوی کنیم تا حداقل کیفیت لازم برای مخاطب رو داشته باشه.


+ تا حالا شده که فکر کنید پاتون رو از حد فرا تر بزارید و برید سراغ ساخت بازی هایی که ممکنه فرآیند ساختش مشکل تر باشه؛ مثلا بازی های آنلاین یا FPS؟!


اینکه پامون رو فراتر بذاریم بله اما نه خیلی فراتر که از پسش برنیایم. باید پله پله بالا بریم و برای بالارفتن عجله ای نداریم. ما هدفمون اینه که ریشه قوی و محکمی داشته باشیم و کم کم پیشرفت کنیم و بزرگ تر بشیم.


+ تو کدوم پروژه تون با مشکلات بیشتری روبرو شدید؟ با این مشکلات چطور کنار اومدید؟


مشکلات توی همه پروژه ها وجود داره و وظیفه ما اینه که نذاریم این مشکلات باعث بشه ما کار رو متوقف کنیم. بیشترین مشکل رو توی پروژه بزرگی به اسم طوطی کشاورز داشتیم که این بازی برای پلتفرم ویندوز ساخته شد و ساختش 14 ماه طول کشید و اعضای گروه در این پروژه 13 نفر بودند.



+ در حال حاضر روی چه پروژه هایی کار میکنید؟


در حال حاضر داریم ایده های زیادی رو بررسی میکنیم تا یک بازی خلاقانه بسازیم که نوآوری داشته باشه و بازی جدیدی به مخاطب ارائه کنیم. هنوز پروژه ای رو شروع نکردیم و در حال بررسی و تجزیه تحلیل ایده ها هستیم.


+ از بازی سازی خسته نشده اید؟ به نظرتون بازی سازی سخت است یا راحت؟!


کم پیش میاد آدم از کاری که بهش علاقه داره خسته بشه. ما 9 سال بدون اینکه پولی از بازی سازی دربیاریم این کار رو انجام میدادیم و هدف از بازی سازی برای ما پول نیست و بیشتر علاقه ما به حساب میاد. برای همین دلیلی برای خسته شدن وجود نداره. بازی سازی کار سختی هست و به اتمام رساندن یک پروژه بازی کار خیلی سختی هست و اینکه نظر مخاطب رو جذب کنیم باز سخت تر هست.


+ اگر سخن کوتاهی با بازی سازانی که این مصاحبه را میخوانند دارید، خوشحال میشویم بشنویم.


به نظرم بازی سازان اگر به این کار علاقه دارند این کار رو ادامه بدن. راه پیشرفت تو بازی سازی هم ساخت بازی های زیاد و خروجی گرفتن هست. اینکه بازی های کوچکی بسازن و به مخاطب ارائه کنن و بازخورد بگیرن خیلی برای پیشرفت خوبه.


+ باز هم از اینکه دعوت به مصاحبه با ما رو پذیرفتید خیلی ممنونم. با آرزوی موفقیت برای شما و تیم تیرنام.


خواهش میکنم. من هم ممنونم و برای شما و خوانندگان این مصاحبه آرزوی موفقیت میکنم.


***


از ایشون برای پذیرفتن مصاحبه با بنده، کمال تشکر را دارم.


سوال، نظر، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق فرم نظرات و یا فرم « تماس با من » با من در میان بگذارید.


با تشکر...


مطلب مورد نظرتان را پیدا نکردید؟ جستجو کنید...




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

نظرات (۰)

هنوز نظری ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی