وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسکرول بار

هدایت به بالای صفحه

وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسلاید شو

وبلاگ آموزشی طراح بازی

با سلام
امیرمهدی رسولی هستم و در زمینه ی طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی فعالیت میکنم. در حال حاضر این وبلاگ رو در جهت اشتراک گذاری آموخته ها و تجریه های شخصیم راه اندازی کردم.

از طریق فرم « تماس با من » می توانید با من در ارتباط باشید.

( کلیه حقوق برای وبلاگ طراح بازی محفوظ هست )

طبقه بندی موضوعی
آرشیو وبلاگ
جستجوگر وبلاگ



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
رویداد های آینده

    نگاهی دقیق و جامع به گیم پلی در بازی های ویدئویی

    بررسی کلی انجین های بازی سازی

    بررسی برخی از سبک های مطرح بازی های ویدئویی
کانال تلگرام وبلاگ

در این کانال علاوه بر اخبار وبلاگ، آموزش های کوتاه و مفید در زمینه ی گیم دیزاین و دیگر زمینه های بازی های ویدئویی قرار میگیرد.

مصاحبه با « مهدی معارفیان »

پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۵۸ ق.ظ

اخیرا با جناب آقای « مهدی معارفیان » مصاحبه ی کوتاهی داشته ام و در این مطلب میخوام آن را به اشتراک بگذارم.

ایشان در گروه « چرخ دنده های بازی » به صورت کاملا مستقل فعالیت میکنند و از بازی های ایشان میتوان به بازی « خط ترمز » اشاره کرد.

در ویدئوی زیر، تریلر این بازی را مشاهده خواهیم نمود:

***
+سلام و عرض خسته نباشید. لطفا خودتونو معرفی کنید.
سلام
شما هم خسته نباشین
بنده مهدی معارفیان
۲۲ سالمه و از کرج ام و اصالتا همدانی هستم

+شما در تیم « چرخ دنده های بازی » فعالیت میکنید. درسته؟ در تیم چند نفر هستید؟
بله
فعلا پیشوند تیم پشت این اسمه
ولی تک نفره شروع شده و الانم تک نفرست
در اینده گروه خواهد شد

+آخرین بازی که منتشر کردید به نام « خط ترمز » بود. چقدر روی این پروژه وقت گذاشتید؟
چون پروژه اول بود ساخت اولیه ۱ سال طول کشید

+این پروژه برای تان بازدهی و سود خوبی هم تا به حال داشته؟
اره بلاخره از رو بیکاری که نبوده
هم سود مالی داشته و هم سود تجربه کاری

+نظر کاربران را در مورد بازی تون چطور توصیف میکنید؟
به طور کلی خوب روبه عالی بوده
نظرات منفی در اوایل انتشار بود
و بیشتر مربوط به باگ های اولین نسخه بودن



+میتونید کمی از جزئیات روند ساخت بازیتون برامون توضیح بدید؟
بیشترین تمرکز بازی باید روی طراحی بازی باشه
زمانی که من بازی رو شروع کردم سوادی انچنانی از طراحی نداشتم ولی واقعا بهش علاقه داشتم
اوایل با مشورت دوستان یه روشایی و استاندارد هایی برای طراحی پیدا کردم و در طی ساخت تقریبا سه بار هر ماشینی طراحی شد
کد نویسی بازی هم بیشترین تایم ساخت رو شامل شد حدود ۶ ماه که گفتم دلیلش تجربه اولیه بودن پروژه بود

+خودتون از بازی راضی بودید؟ چه از لحاظ دید توسعه دهنده یا از لحاظ دید کاربر.
اره ولی فقط به عنوان اولین کار
تو انتشار اول چیزهای زیادی از علایق کاربران پیدا میکنین
مثل گرافیک بالا و رابط کاربری بسیار ساده که تو این پروژه هر دو متوسط بودن

+شما این بازی رو به صورت کاملا مستقل ساختید و منتشر کردید ولی با این حال این بازی توانست بالای 5000 دانلود فعال داشته باشد. به نظر شما، چه عاملی باعث شد این بازی به این رقم دانلود برسد؟
عوامل زیادی دخیل هستن برای انتشار خوب
مثلا زمان انتشار یک پارامتر مهمه
مثلا زمان امتحانات دانلود بازی بسیار کم یشه
دیگه مثلا گرافیک و به روز بودن بازی
بازیای موبایل بر اساس تاریخ جلو میرن بازی ماشینی تا پارسال دو بعدی بودن و الان سه بعدی
خیلی پرامترا هست و این قانون که بازی یا برنامه چطور منتشر بشه از ساخت خودش مهمتره




+در هر پروژه ای حداقل 1 مشکل وجود دارد. شما در پروژه ی بازی تان به مشکل خاصی برخورد کردید؟ لطفا توضیح بدید.
اره مشکلات بدی تو نسخه اول وجود داشت که
در طول زمان برطرف شدن یا کم رنگ
مشکلاتم مربوط به اجرای بازی بود داخل گوشیهای مختلف

+خیلی ممنون از اینکه وقت خود را برای مصاحبه به من اختصاص دادید، اگر حسن ختامی دارید، خوشحال میشویم که بگویید.
برای کسانی که واقعا به برنامه نویسی علاقه دارن تو این عرصه همیشه جا هست
ولی کسایی که علاقه ندارن اصلا وارد این کار نشن
دوستان با علاقه تو جایگاه خودشون پادشاهی می کنن
اینو مطمئن باشید

 

 

***

از ایشان برای مصاحبه کردن با بنده کمال تشکر را دارم.

دانلود بازی « خط ترمز » از کافه بازار:

 

 

 

 

سوال، نظر، پیشنهادات و انتقادات خودتون رو از طریق فرم نظرات و یا فرم « تماس با من » با بنده در میان بگذارید.

 

با تشکر...

مطلب مورد نظرتان را پیدا نکردید؟ جستجو کنید...




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

نظرات (۲)

مرسی بابت مصاحبه
پاسخ:
خواهش میکنم :)
سلام، مصاحبه ی خیلی خوبی بود. مرسی بابت مقاله ها و زحماتی که میکشید.
پاسخ:
خیلی ممنونم از اینکه مقالات منو دنبال میکنید. :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی