وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسکرول بار

هدایت به بالای صفحه

وبلاگ آموزشی طراح بازی

وبلاگی آموزشی برای توسعه دهندگان و طراحان بازی های ویدئویی

اسلاید شو

وبلاگ آموزشی طراح بازی

با سلام
امیرمهدی رسولی هستم و در زمینه ی طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی فعالیت میکنم. در حال حاضر این وبلاگ رو در جهت اشتراک گذاری آموخته ها و تجریه های شخصیم راه اندازی کردم.

از طریق فرم « تماس با من » می توانید با من در ارتباط باشید.

( کلیه حقوق برای وبلاگ طراح بازی محفوظ هست )

طبقه بندی موضوعی
آرشیو وبلاگ
جستجوگر وبلاگ



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
رویداد های آینده

    نگاهی دقیق و جامع به گیم پلی در بازی های ویدئویی

    بررسی کلی انجین های بازی سازی

    بررسی برخی از سبک های مطرح بازی های ویدئویی
کانال تلگرام وبلاگ

در این کانال علاوه بر اخبار وبلاگ، آموزش های کوتاه و مفید در زمینه ی گیم دیزاین و دیگر زمینه های بازی های ویدئویی قرار میگیرد.

مقدمه ای برای بازی های ویدئویی

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۷ ب.ظ
Prose is an art form, movies and acting in general are art forms, so is music, painting, graphics, sculpture, and so on. Some might even consider classic games
?like chess to be an art form. Video games use elements of all of these to create something new. Why wouldn't videogames be an art form

نوشتن نوعی هنر است، فیلم و بازیگری به طور کلی هنر هستند؛ همینطور موسیقی، نقاشی، گرافیک، مجسمه سازی و... . ممکن است عده ای بازی های کلاسیک مثل شطرنج را هم هنر طلقی کنند. بازی های کامپیوتری از تمامی این هنرها برای ساخت چیزی جدید استفاده می کنند. پس چرا بازی های کامپیوتری نمی توانند هنر باشند؟


                               Sam Lake           

بازی ویدئویی چیست؟؟ اگر بخواهیم یک بازی ویدئویی را به شکلی صحیح و درست توصیف کنیم، میتوانیم بگوییم: « یک بازی ویدئویی شکل خاصی از رسانه است که مانند رسانه های دیگر، شامل تصویر و صدا است که میتواند احساسات و عواطف را به مخاطب منتقل کند. »

اما چیزی که باعث میشود رسانه ی بازی های های ویدئویی از دیگر رسانه های هم سطح خود مانند انیمیشن و فیلم متمایز شود عنصری است که آن را  « تعامل » می نامند. تعامل در بازی های ویدئویی به معنی این است که مخاطب بر روی رسانه ی خود، یعنی بازی های ویدئویی، تاثیر میگذارد و به همان شکل، بازی ها بر روی مخاطب تاثیر میگذارند.

در حقیقت، مخاطب (در واقع گیمر ها) بر روی روند بازی تاثیر میگذارند و بازی ها بر روی احساسات و عواطف مختلف مخاطب تاثیر های متفاوتی میگذارند.


یک مثال قدیمی! در بازی پک من شما با خوردن تمام نقطه ها به مرحله ی بعد میروید.
یعنی تاثیر شما بر روند بازی؛ و دشمنان تان در طی بازی به دنبال شما می آیند و شما
احساس خطر میکنید، یعنی تاثیر بازی بر احساسات شما.

همانطور که گفتیم بازی ها بر روی مخاطب شان، تاثیر های متفاوتی میگذارند. شدت و نوع و کیفیت این تاثیری که بر مخاطب گذاشته میشود به ساختار و سبک بازی بستگی دارد. به طور مثال در بازی های تمرکزی مانند aa، duet، 2 cars و... بازی هیجان و تمرکز مخاطب را به چالش میکشد و رفته رفته سختی این چالش بیشتر میشود و هیجانی که در مخاطب وجود دارد برانگیخته میشود و این همان چیزی است که هر بازی خوبی از آن برخوردار است: « برانگیخته شدن احساسات. »

در مقالات آینده سعی میکنم تا در مورد به چالش کشیدن مخاطب مورد نظر و نحوه ی برانگیخته کردن احساسات مخاطب مورد نظر بیشتر بحث کنیم.

سوال، نظر، پیشنهادات و انتقادات خودتون رو از طریق فرم نظرات و یا فرم « تماس با من » با بنده در میان بگذارید.

با تشکر...

مطلب مورد نظرتان را پیدا نکردید؟ جستجو کنید...




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

نظرات (۱)

سلام خیلی ممنون

لطفا آموزش های کانستراکت هم بگزارید
پاسخ:
برای آموزش های نرم افزار های اختصاصی مثل یونیتی، کانستراکت، فتوشاپ و ... برنامه ای ویژه دارم. لطفا وبلاگ رو دنبال کنید و به دوستان خودتون معرفیش کنید تا حمایت ها بالا بره و بتونیم هر چه سریع تر این برنامه ها رو عملی کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی