بررسی بازی « Noir »

بپر، بچسب، قل بخور...!!
این بازی بر پایه ی سرعت عمل مخاطب در تعامل با بازی شکل گرفته است؛ در واقع سرعت عمل گیمر در این بازی حرف اول را میزند. سازندگان این بازی به خوبی اصول طراحی گیم پلی در بازی های کژوال را در این بازی رعایت کردند و گیم پلی حالتی متعادل دارد. رفتار پلیر و رفتار هر کدام از آبجکت های داخل بازی به خوبی طراحی شده است و گیمر را به نهایت چالش میکشاند. همچنین کنترل پلیر نیز مناسب طراحی شده است و برای بازی باز سختی زیادی ایجاد نمیکند.

گیم پلی بازی طراحی روان و جذابی دارد و در سرتاسر آن چالش های متعددی وجود دارد.
در بازی نویر شاهد گرافیک متفاوت و جالبی هستیم، گرافیک و جلوه های بصری بازی کمی حالت قدیمی دارد و گیمر را به یاد انیمیشن های قدیمی دوران کودکی میاندازد و این گرافیک متفاوت واقعا حس و حال بازی را تغییر میدهد. اما ضعف هایی نیز در گرافیک فنی در بازی دیده میشود. بازی با موتور یونیتی ساخته شده است اما ظاهرا کد های مربوط به فیزیک بازی مشکل دارند و بازی را به لگ و باگ هایی دچار میکند که حداکثر بعد از 5 دقیقه از شروع بازی، لگ ها برطرف میشود.

یک لگ (یا باگ؟!!) کوچک در ابتدای بازی...!
UI ها و UX های بازی نیز نسبت به جلوه های بصری بازی که حالتی قدیمی دارند، طراحی مناسبی دارند.
صداگذاری بک گراند بازی نیز دقیقا مانند گرافیک و جلوه های بصری بازی، گیمر را به یاد انیمیشن های قدیمی میاندازد؛ اما مشکلات اندکی مانند هماهنگ نبودن تمپو ها و ریتم ها در دو تراک مختلف موسیقی دارد.
در کل در بازی نویر شاهد گیم پلیی بسیار چالش برانگیز و همچنین تم قدیمی هستیم که نتیجه ی گرافیک و صداگذاری این بازی است. به علاقه مندان به بازی های ویدئویی این بازی را حتما پیشنهاد میکنم.

مطلب مورد نظرتان را پیدا نکردید؟ جستجو کنید...
در اين وبلاگ
در كل اينترنت